13. září 2012

Karamela

Občas chodím nakupovat do Alberta jenom proto, že je začátek měsíce a vyšel zrovna jejich časopis "Albert v kuchyni". Kdo jste na tom stejně jako já, určitě víte, že je opravdu o co stát a paní Pecháčkové se velice dobře daří jej vést. Zmiňuju se tady o tom všem proto, že jsem se od čtení receptů v tomto periodiku přesunula ke skutečnému vaření - tedy zatím jen pečení, ale i to se počítá!

Dnes je na jídelníčku: Karamelový dort s banány


Recept je z výtisku, který vyšel tento měsíc, takže pokud budete dost rychlí, třeba na vás ještě nějaký ten časopis zbyl a můžete se podívat i na originál. Pokud už nebude papírový, můžete nahlédnout zde.

Na formu o průměru 26 cm budete potřebovat:
  • 1 plechovku Salka
  • trochu smetany nebo mléka
  • 300 g (6 balíčků) zelených Bebe Dobré ráno
  • 75 g másla
  • 3 banány
  • 250 ml šlehačky
  • 1 lžíce cukru
  • 2 kostičky čokolády
Na začátku pečení si můžete vybrat ze dvou variant. Salko buď můžete nechat vařit v zavřené plechovce ve vodní lázni cca 2,5 hodiny, nebo si už rovnou koupíte zkaramelizovanou plechovku. Myslím, že ze strany Tatry byl velmi dobrý nápad s tímto výrobkem vyrazit na trh a ušetřit tak pekařům čas i energii.

Troubu jsem předehřála na 180 °C.
 
Sušenky jsem rozdrtila v mixéru, nasypala do misky, přelila rozpuštěným máslem a promíchala. Dno rozevírací formy jsem vyložila pečícím papírem - jako když dělám cheesecake. Sušenkovou drť jsem do formy důkladně namačkala lžící tak, abych získala misku, do které půjde dát náplň. Trochu jsem to přehnala s okraji, takže mi náplň nakonec vyšla kus pod vršek korpusu. Když už bylo vše dokonale vyhlazené a vymačkané dala jsem i s formou péct na cca 15 minut.

V originálním receptu píšou, že se má korpus po vychladnutí vyndat z formy, ale ještě se mi nechtělo riskovat, že mi praskne, tak jsem dort nejdřív naplnila.

Plechovku Salka jsem vydlabala do misky, žředila smetanou tak, aby bylo možné jím korpus naplnit. Pozor! Na servírování to bude tak tuhé, jak si to uděláte. V receptu psali, že se karamel promíchá a nalije na korpus - zkrátka co je psáno, není vždy dáno, lít to opravdu nejde. Na povrch jsem vyskládala na kolečka nakrájené banány. Dort jsem zabalila a dala do lednice.

Před servírováním jsem za konstantního modlení odendala boky z formy, vyšlehala šlehačku s troškou cukru a převrstvila jsem jí celý vršek. Jak jsem psala už dříve, vysoké okraje mě donutily šlehačkou dort spíš dozaplnit než ozdobit. Navrch jsem nastrouhala kousek čokolády a mohli jsme ochutnávat. Foto rozkrojeného nebylo možné v té rychlosti pořídit - i tak část rodiny brblala něco o šílenství.

Připadá mi, že by tenhle dort byl moc fajn v jednoporcové variantě, ale těžko říct, jestli by se korpus nelámal nebo ho nebylo v poměru k náplni moc. Příště to každopádně zkusím, protože byl chuťově fakt dobrý. Pokud si nedáte půlku, tak ani nebudete moc přeslazení.

1 komentář:

  1. Jee, to vypada jako naprosta sladka a kaloricka bomba, a i tak bych se do nej pustila hned ted :))

    OdpovědětVymazat